A rakományrögzítő spanifer alkalmazása
Szállítmányozás alkalmával az egységrakományok gépjárművön történő megfelelő rögzítése alapvető előírás és feladat. A különböző nagy terjedelmű szerkezeti elemek, gépek, berendezések egyedi hordozóra – például egyedi kalodára – történő rögzítése megfelelő rögzítő elemek alkalmazását indokolja. A spanifer más néven rakományrögzítő alkalmazása nagyban megkönnyíti az egység rakományok biztonságos rögzítését, a különböző szerkezeti elemek gépek berendezések eseti rögzítésének legmegbízhatóbb eszközei. Széles terhelési tartományokon belül alkalmazhatóak, különböző kialakításuk szelektív megválasztást tesz lehetővé. Fontos tulajdonságuk, hogy gondos kezelés mellett tartós rögzítő elemek, felhasználásuk több alkalommal lehetséges.
A rakományrögzítő felépítése
A spanifer több kivitelben gyártódik, jellemzően tartalmaz egy úgynevezett hosszú ágat és egy rövid ágat. Mindkét elem esetében hegyes horgos kivitelű kapcsolóelemmel végződik, ezek biztosítják a szállító járművön előre kialakított rögzítő fülekhez történő csatlakozást. A rövid ág tartalmazza a racsni automatát. Ez a racsni tartalmazza a karmos kapcsolófejet, amely feszítés előtt oldva megkönnyíti a szalagvég feszítő orsóba történő befűzését. A befűzés után a kapcsolófej zárása után történhet a rakományrögzítő megfeszítése. A rakományok oldása egy mozdulattal történik, amikor a kapcsolófejet meghúzva oldhatjuk fel a feszítőorsót.
Az így fellazuló hosszú ág lefut, illetve azt ki tudjuk csévélni és a rakományrögzítőt el tudjuk távolítani az egységrakományról. A kisebb teljesítményű rakományrögzítők készülhetnek továbbá horog nélküli , úgynevezett lekötős formában , vagy akár csatos kivitelben. A rakományrögzítő alkalmazása esetén érdemes élvédőket alkalmazni. A nagy feszítőerővel rendelkező rakományrögzítők a rögzítendő rakomány élét, felületét megrongálhatja. Ezért érdemes a rendszeresített műanyag vagy esetleg fa élvédőket a heveder pálya alá illeszteni. Fontos figyelembe venni, hogy ezen rögzítő elemek esetenként igen nagy feszítő erővel rendelkeznek.
Esetenként a rögzítendő rakományban, de nem ritkán magában a szállító jármű szerkezetében is kárt tudunk tenni, ha nem a megfelelő alátámasztással rendelkező pontokon rögzítjük azt. Amennyiben a szállító jármű esetében nem a kijelölt lekötő helyeken rögzítjük a szalag végeket, abban az esetben a szerkezeti sérülés illetve deformálódás prognosztizálható. Alkalmazástechnikailag egységes az az álláspont, hogy szállítmányozás alatt a rakományrögzítőket ellenőrizni kell, szükség esetén az után feszítést el kell végezni.
Mind a(z) 16 találat megjelenítve